tytytgf

رئیس گروه بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کارشناسان گروه بهداشت حرفه ای در خردادماه ۱۴۰۵ طی بازدیدی از شرکت اگزوز خودرو خراسان، اجرای برنامه «تغذیه سالم کارگران» را که از برنامه‌های کلیدی در ارتقای سطح سلامت نیروی کار محسوب می‌گردد، مورد ارزیابی و پیگیری قرار دادند.


مهندس محمدناصر لایق، بیان کرد: تغذیه مناسب و سالم ضمن نقش مؤثر در حفظ سلامت شاغلین، افزایش بهره‌وری، کاهش بروز بیماری‌های مزمن و ارتقای کیفیت زندگی کاری، از اولویت‌های اصلی برنامه‌های گروه بهداشت حرفه‌ای به شمار می‌رود.
مهندس لایق افزود: در این بازدید، سایر برنامه های بهداشت حرفه‌ای از قبیل شناسایی، ارزیابی، کاهش و کنترل عوامل زیان‌آور محیط کار، اجرای نظام خوداظهاری کارفرمایان، فعال‌سازی مرکز بهداشت کار و همچنین رعایت کامل الزامات بهداشت حرفه‌ای نیز بررسی و بر اجرای دقیق آنها نظارت گردید.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های فنی به مسئولان واحد تولیدی، بر ضرورت تأمین و ترویج الگوی تغذیه سالم در میان کارگران، ارتقاء شاخص‌های محیط کار و اجرای کامل برنامه‌های تدوین‌شده بهداشت حرفه‌ای تصریح کرد.
مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بازدیدهای ادواری از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان با هدف صیانت از سرمایه‌های انسانی و نظارت نظام‌مند بر اجرای برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای به طور مستمر ادامه خواهد داشت.