سرپرست معاونت بهداشت و رئیس مرکز بهداشت نیشابور، ضمن اعلام خبر معرفی برگزیدگان نمونه کشوری در سال ۱۴۰۴، بر جایگاه ویژه و کلیدی این نیروهای خدوم در تحقق اهداف نظام سلامت تأکید کرد.
دکتر عصمت تقیآبادی گفت: بهورزان و مراقبان سلامت بهعنوان نخستین حلقه ارتباطی نظام سلامت با مردم، نقش بیبدیلی در حوزههای آموزش، پیشگیری، مراقبت و ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه ایفا میکنند. یقیناً انتخاب و معرفی نیروهای نمونه، علاوه بر ترویج فرهنگ شایستهسالاری، موجب افزایش انگیزه در بدنه شبکه بهداشت و ارتقای کیفی خدمات ارائهشده به آحاد جامعه خواهد بود.
دکتر تقی آبادی در تشریح فرآیند انتخاب این برگزیدگان تصریح کرد: فرآیند ارزیابی با بررسی دقیق مستندات و چکلیستهای عملکردی توسط مسئولین مراکز آغاز شد و در نهایت، تیم ارزیابی مربیان مرکز آموزش بهورزی، برترینها را بر اساس شاخصها و معیارهای ابلاغی وزارت بهداشت انتخاب کردند. در این مسیر، علاوه بر امتیازدهی بر اساس شاخصهای کمی، بازدیدهای میدانی و ارزیابیهای حضوری نیز برای اطمینان از دقت انتخاب صورت گرفت.
وی در پایان، ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان حوزه بهداشت و تیم ارزیابیکننده، اسامی برگزیدگان نمونه کشوری سال ۱۴۰۴ را به شرح زیر اعلام کرد:
- سرکار خانم زهرا دهنوخلجی: بهورز نمونه کشوری از خانه بهداشت تقیآباد (شهرستان فیروزه)
- سرکار خانم معصومه مهربانی: بهورز نمونه کشوری از خانه بهداشت قاسمی (شهرستان میانجلگه)
- سرکار خانم سمیه پناهی: مراقب سلامت نمونه کشوری از مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۴ شهری نیشابور
- جناب آقای هادی نجفی: مربی نمونه مرکز آموزش بهورزی


