
مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت، از بررسی و نهایی شدن ساختار و تشکیلات واحدهای ارائه دهنده خدمات در شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان خبر داد.
مهندس ربابه جعفری گفت: دستیابی به اهداف نظام سلامت بدون سرمایهگذاری کافی و موثر در نظام ارائه خدمت غیر ممکن است و برای تحقق این موضوع استفاده صحیح از منابع به کارگیری راهبردهای خلاقانه و مبتنی بر شواهد علمی و در نظر گرفتن نیاز جامعه مطابق با ساختار و سطحبندی راقبتهای بهداشتی درمانی اولیه و توجه ویژه به عدالت در سلامت برای همه مردم به ویژه افراد محروم و عضوپذیر از اهمیت افزونتری برخوردار است برای تحقق این امر در سلامت تضمینی وجود ندارد مگر آنکه نظام ارائه خدمت با ساختار سازماندهی تنظیم شده خدمات پایه و اساسی را به صورت ادغام یافته یکپارچه فعال با کمترین هزینه با اولویت ارائه خدمات پزشکی عمومی به تخصصی خدمات سرپایی به بستری کماکان با اولویت روستا و مناطق محروم ارائه گردد.
مهندس جعفری بیان کرد: در این جلسه بر اساس آخرین دستورالعمل اصول، ضوابط و استانداردهای شبکه های بهداشت و درمان، واحدها و نیروهای انسانی مورد نیاز (پزشک، دندانپزشک، ماما، مراقب سلامت، کارشناس روان و تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای و ...) برای اجرای هرچه بهتر برنامه های حوزه بهداشت در شهرستان زبرخان بررسی و جمع بندی نهایی شد.
درپایان موسی الرضا قدسی کارشناس ساختار معاونت بهداشت ضمن تشکر از تلاش های مدیر، معاون و کارکنان گروه گسترش شبکه بهداشت و درمان زبرخان؛ اعلام کرد که جلسات بررسی و نهایی سازی بازنگری طرح های گسترش دیگر شبکه ها و مرکز بهداشت شهرستان نیشابور نیز در دست اقدام می باشد.