رئیس گروه جوانی جمعیت،سلامت خانواده و مدارس، از برگزاری چهل و دومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت خبر داد.
دکتر احمد عربخانی، ضمن اشاره به ضرورت رصد مستمر معاونت ها و کمیته های ذیل ستاد هماهنگی دانشگاه گفت: اجرای دقیق مواد قانونی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط معاونتها اولویت اصلی است و نظارت بر روند اجراییسازی قانون با جدیت دنبال میشود.
دکترعربخانی با استناد به ماده ۶۵ قانون مذکور، بر اهمیت انجام پژوهشهای کاربردی، برگزاری دورههای آموزش مداوم و بهبود مدیریت پیرامون مخاطرات باروری، ناباروری و جوانی جمعیت برای کلیه پرسنل دانشگاه تأکید کرد و خواستار برگزاری دوره های مذکور شد.
در ادامه مسئول جوانی جمعیت، ضمن ارزیابی مثبت فعالیتهای فرهنگی انجامشده، بر لزوم تداوم برگزاری همایشها و دورههای آموزشی با محوریت ازدواج و تحکیم بنیان خانواده جهت پرسنل دانشگاه تأکید کرد.
دکتر زهره فروزش با اشاره به نقش مؤثر اعضای هیئتعلمی در گفتمانسازی، خواستار مشارکت فعال ایشان در تهیه و تدوین مقالات و اخبار علمی در نشریات و رسانهها شد و بر لزوم اعطای امتیازات فرهنگی به منظور افزایش انگیزه فعالان این حوزه تأکید ورزید.
شایان ذکر است در این جلسه، مصوبات جلسات پیشین، گزارش عملکرد هفته ملی جمعیت سال ۱۴۰۵ در معاونتها و شبکههای بهداشت و روابط عمومی دانشگاه، و همچنین برنامه عملیاتی پدافند غیرعامل (طبق ماده ۶۵) در سال گذشته مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفت.
چهل و دومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت با حضور رئیس گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس،کارشناس مسئول جوانی جمعیت و کارشناسان جوانی جمعیت معاونت ها و شبکه های بهداشت و درمان در خرداد ماه سال 1405 در محل ساختمان معاونت بهداشت برگزار شد.
