sfhbrg

کمیته‌های درون‌بخشی خدمات سفر با محوریت هماهنگی و تداوم ارائه خدمات بهداشتی به عزاداران و زائران ایام محرم و صفر، در معاونت بهداشت برگزار شد.

سرپرست بهداشت و رئیس مرکز بهداشت نیشابور، با اشاره به اهمیت مدیریت بهداشتی تجمعات در این ایام، بر لزوم آمادگی کامل واحدهای تابعه و هماهنگی بین‌بخشی برای ارائه خدمات مؤثر تأکید کرد.
وی اظهار داشت: ایام محرم و صفر به دلیل برگزاری مراسم‌های گسترده مذهبی، نیازمند توجه ویژه به ملاحظات بهداشتی است و مجموعه معاونت بهداشت با توجه به ظرفیت‌های موجود در تلاش است خدمات سلامت را بدون وقفه و با بالاترین کیفیت به عزاداران ارائه کند.
دکتر عصمت تقی‌آبادی،با تأکید بر نقش نظارت‌های بهداشتی در پیشگیری از بروز مشکلات سلامت در تجمعات بیان کرد: همکاری دستگاه‌های مرتبط و همراهی مسئولان هیئات مذهبی نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی دارد و رعایت توصیه‌های بهداشتی می‌تواند از بروز بسیاری از مخاطرات احتمالی جلوگیری کند.
مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت، در ادامه ضمن تشریح اقدامات پیش‌بینی‌شده در قالب کمیته‌های خدمات سفر، اظهارداشت: با توجه به افزایش تجمعات در این ایام، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای سطح آمادگی نظام سلامت و نظارت مستمر بر شاخص‌های بهداشتی انجام شده است.
مهندس ربابه جعفریافزود: برنامه عملیاتی معاونت بهداشت در ایام محرم و صفر با تمرکز بر سه محور اصلی شامل نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نذورات مردمی، تقویت نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و آمادگی برای پاسخ سریع به حوادث احتمالی در اماکن تجمعی و موکب‌ها در حال اجرا است.
در پایان الناز عین‌آبادی، کارشناس مسئول واحد مدیریت خطر بلایا و حوادث با تأکید بر نقش پیشگیری در حفظ سلامت جامعه خاطرنشان کرد: از مسئولان هیئات مذهبی و موکب‌ها درخواست می‌شود با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با کارشناسان بهداشت، در تأمین سلامت عزاداران و برگزاری ایمن مراسم‌های مذهبی مشارکت داشته باشند.