مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت، از بررسی و نهایی شدن ساختار و تشکیلات واحدهای ارائه دهنده خدمات در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه خبر داد.
مهندس ربابه جعفری گفت: یکی از مهمترین رسالت های مدیریت ساختار در نظام شبکه بهداشت و درمان در حوزه بهداشت، به روزرسانی تغییرات واحدهای بهداشتی ارائه دهنده خدمت در سطوح محیطی (خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت و ...) می باشد. این مهم که در راستای گذار اپیدمیولوژیک بیماری ها، تغییرات جغرافیایی، فرهنگی و جمعیتی، برقراری عدالت در سلامت، تسهیل دسترسی به مراقبت های اولیه سلامت، تامین و توزیع مناسب نیروی انسانی متناسب با تغییرات جمعیتی و مدیریت بهینه منابع است.
مهندس جعفری بیان کرد: سه شنبه مورخه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۵ کمیته بازنگری طرح های گسترش معاونت بهداشت دانشگاه جهت بررسی و جمع بندی نهایی ساختار و تشکیلات واحدهای ارائه دهنده خدمت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه در محل معاونت بهداشت دانشگاه برگزار گردید.
وی افزود: در این جلسه بر اساس آخرین دستورالعمل اصول، ضوابط و استانداردهای شبکه های بهداشت و درمان، واحدها و نیروهای انسانی مورد نیاز (پزشک، دندانپزشک، ماما، مراقب سلامت، کارشناس روان و تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای و ...) برای اجرای هرچه بهتر برنامه های حوزه بهداشت در شهرستان فیروزه بررسی و جمع بندی نهایی شد.
در پایان موسی الرضا قدسی کارشناس ساختار معاونت بهداشت ضمن تشکر از تلاش های مدیر، معاون و کارکنان گروه گسترش شبکه بهداشت و درمان فیروزه؛ اعلام کرد که پس از بررسی و تایید اولیه تشکیلات و ساختار واحدهای ارائه دهنده خدمات در کمیته بازنگری طرح های گسترش شبکه در معاونت بهداشت دانشگاه، به منظور بررسی مستندات و تصویب نهایی به کمیته کشوری بازنگری طرح های گسترش شبکه در معاونت بهداشت وزارت متبوع ارائه می گردد.
