به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت نیشابور؛ سرپرست معاونت بهداشت حضور میدانی کارشناسان بهداشت محیط را در دورترین نقاط و مناطق عشایری این شهر، نشاندهنده عزم جدی معاونت بهداشت برای ارتقای شاخصهای سلامت در تمامی سطوح جمعیتی دانست.
سرپرست معاونت بهداشت و رئیس مرکزبهداشت نیشابور، با تأکید بر اینکه عدالت در سلامت، دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی را میطلبد،گفت : کنترل عوامل محیطی از جمله کیفیت آب، وضعیت هوا، نحوه مدیریت پسماند و سلامت مواد غذایی، حقی است که باید برای تکتک افراد جامعه تحت پوشش دانشگاه تأمین شود.
دکتر عصمت تقیآبادی، با اشاره به نقش کلیدی کارشناسان بهداشت محیط به عنوان بازوهای اجرایی تیم سلامت، بیان کرد: کارشناسان ما با برنامهریزی دقیق، به صورت میدانی در مناطق حضور یافته و تمامی عوامل محیطی مخاطرهآمیز را پایش و نظارت میکنند.
دکتر تقی آبادی در ادامه با اشاره به نمونههای اخیر این نظارتها، به بازدید از مناطق عشایرنشین «خدرشاه»، «ماه نشین»، «محمد بیگ» و «شترکهن» (تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت خواجهآباد) و همچنین بازدید میدانی از روستای «فرخآباد» (از توابع مرکز خدمات جامع سلامت محیط آباد) اشاره کرد.
رئیس گروه سلامت محیط نیزدر تشریح جزئیات بازدیدهای مذکور یادآورشد: در برنامه بازدید از روستای فرخآباد که با همراهی خانم مهندس قائمی، کارشناس بهداشت محیط منطقه و تعامل نزدیک با اعضای شورا و دهیار روستا در اردیبهشتماه سال جاری صورت گرفت، به اقدامات مؤثری اشاره کرد که منجر به بهبود شرایط زیستمحیطی منطقه خواهدشد.
مهندس هادی رستمی،پیگیری های انجام شده را بشرح ذیل تشریح کرد:
مدیریت بهینه پسماند:
پیگیری مستمر جهت پاکسازی محیط اطراف منازل مسکونی و برنامهریزی برای تجهیز روستا به باکسهای زباله و نصب دوربینهای نظارتی به منظور پیشگیری از تخلفات زیستمحیطی.
آموزش عمومی:
ارائه آموزشهای لازم به ساکنین برای ترویج فرهنگ دفع بهداشتی زباله و کاهش خطرات ناشی از پسماندها.
پایش سلامت آب:
انجام نمونهبرداری دقیق از آب شرب منطقه و ارسال به آزمایشگاههای تخصصی برای اطمینان از سلامت آب، در کنار کلرسنجی و سنجش میزان کدورت و اسیدیته آب با استفاده از تجهیزات پیشرفته پرتابل (قابل حمل) در محل.
مهندس رستمی درپایان، ضمن قدردانی از تلاشهای خستگیناپذیر خانم مهندس کاووسی و خانم مهندس قائمی، کارشناسان بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت خواجهآباد و مبارکه، بر استمرار این بازدیدهای میدانی با هدف ارتقای هرچه بیشتر سلامت شهروندان و عشایر عزیز تأکید کرد.


